Memòries feministes. Vides, dones, presó

"Memòries feministes. Vides, dones, presó", acte organitzat per la plataforma Futur Monument Presó de Dones de les Corts.

més informació »

Vídeo de l'acte: "23-F, la defensa de les llibertats democràtiques ahir i avui. El protagonisme de CCOO".

més informació »

CCOO organitza l'acte: 23-F, la defensa de les llibertats democràtiques ahir i avui. El protagonisme de CCOO

CCOO de Catalunya, juntament amb la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, organitzen l'acte "23-F, la defensa de les llibertats democràtiques ahir i avui. El protagonisme de CCOO"

més informació »

Recull mensual de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva (gener de 2021)

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials al més de desembre. També presenta articles de publicacions periòdiques, estudis, informes, etc.

més informació »

El catàleg unificat de les Biblioteques de CCOO de Catalunya: una eina per accedir a un ric fons documental

CCOO de Catalunya disposa d'un ampli fons documental. Ara és més fàcil l'accés lliure a aquest ric patrimoni mitjançant el nou catàleg unificat de les Biblioteques de CCOO de Catalunya.

més informació »

'Butlletí d'actualitat jurídica i sindical', núm. 64 (febrer de 2021)

Aquest 'Butlletí' presenta comentaris de sentències destacades gestionades pel GTJ de CCOO de Catalunya, un article sobre vot electrònic a eleccions sindicals, guies, estudis sobre ERTO, teletreball, bretxa salarial de gènere, etc., i comentaris de sentències rellevants de blogs jurídics.

més informació »

Declaració de suport de CCOO de Catalunya a la candidatura del Museo Sitio de Memoria ESMA - ex-Centre de Detenció, Tortura i Extermini a la Llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO

A través de la Convenció sobre la Protecció de l'Patrimoni Mundial Cultural i Natural, establerta en 1972 i ratificada per 191 països, l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) va crear el Comitè del Patrimoni Mundial, integrat per representants de 21 Estats Part elegits per l'Assemblea General amb mandats de quatre anys. Aquest Comitè té com a missió avaluar les propostes de nominació a la Llista de Patrimoni Mundial que realitzen els Estats Part i examinar l'estat de conservació dels béns ja inscrits en aquesta Llista.

més informació »

Butlletí Treball, Economia i Societat (febrer del 2021)

Aquest Butlletí analitza el populisme i l'extrema dreta, ja que ens cal conèixer les característiques d'aquest fenomen i de les causes del seu avenç per poder combatre'l.

més informació »

Projecció de la pel·lícula 'Flores en la basura'

Rodada entre el 2013 i el 2019, és una fotografia de les cicatrius que ha deixat la gran recessió. Qui ha perdut en aquesta crisi? La gent jove, les dones, les persones treballadores i jubilades… Flores en la basura parla d'aquestes persones i visibilitza les devastadores conseqüències de la crisi, agreujades per la situació extraordinària provocada per la COVID-19.

més informació »

Presentació del llibre 'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras'

El passat 25 de gener es va fer, per via telemàtica, la presentació del llibre 'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras', que recull en quinze relats, diverses plomes de renom fan un repàs per una sèrie de fites que van marcar la lluita pels drets dels treballadors i treballadores i la llibertat.

Nou número de 'Segle XX', revista catalana d'història

SEGLE XX és una revista científica de periodicitat anual, de caràcter multilingüe (català, castellà, anglès, italià i portugués) i amb accés sense restriccions. És editada pel Centre d'Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona en col·laboració amb la Fundació Cipriano García i forma part de les Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona.

'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras'

Presentació del llibre "Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras". En quinze relats, diverses plomes de renom fan un repàs per una sèrie de fites que van marcar la lluita pels drets dels treballadors i treballadores i la llibertat.

més informació »

Vídeo de l'acte "Josep Benet, defensor de sindicalistes"

En el marc del centenari del naixement de Josep Benet, la Fundació Cipriano García i el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya van organitzar un acte per recordar i analitzar el seu paper com a advocat defensor de sindicalistes i treballadors antifranquistes.

més informació »

Recull mensual de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva (desembre de 2020)

més informació »

Presentació del llibre de Víctor Amela 'Nos robaron la juventud. Memoria viva de la Quinta del Biberón'

L'Associació per a la Memòria Històrica i Democràtica del Baix Llobregat, amb el suport de l'Aula de Formació Joan García-Nieto de CCOO presenten “Nos robaron la juventud. Memoria viva de la Quinta del Biberón”, amb la presencia de l'autor, Víctor Amela, el proper dijous 21 de gener, a les 18 hores.

més informació »

Vídeo del seminari semipresencial “Treball, populisme i extrema dreta”

El passat 9 de desembre, l'Aula de Treball i Societat de CCOO de Catalunya va organitzar el seminari semipresencial “Treball, populisme i extrema dreta”

Butlletí de les Biblioteques de CCOO de Catalunya

Novetats a les Biblioteques del CERES i de l'Arxiu Històric

Josep Benet, defensor de sindicalistes

En el marc del centenari del naixement de Josep Benet, la Fundació Cipriano García i el Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya recorden i analitzen el seu paper com a advocat defensor de sindicalistes i treballadors antifranquistes en consells de guerra i davant del Tribunal de Orden Público.

més informació »

'Butlletí d'actualitat jurídica i sindical', núm. 63 (desembre del 2020)

Aquest butlletí presenta comentaris de sentències destacades gestionades pel GTJ de CCOO de Catalunya, articles sobre eleccions sindicals, l'estudi sobre condicions de treball i representació a les plataformes, guies i articles a blogs jurídics.

Dia de la Fundació Cipriano García

El passat 20 de novembre CCOO de Catalunya va organitzar l'acte “El dia de la fundació”, que commemora la fundació del sindicat, el 20 de novembre del 1964 i que va servir per posar en relleu la funció que compleix la Fundació Cipriano García, pel que fa a la memòria de les lluites obreres. Aquí podeu trobar els enllaços a les taules de les sessions de matí i tarda.

més informació »

Treball, populisme i extrema dreta

L'Aula de Treball i Societat de CCOO de Catalunya organitza el seminari semipresencial, amb Paola Lo Cascio i Antoni Gutiérrez-Rubí

més informació »

Recull mensual de convenis col·lectius i documentació de negociació col·lectiva

Aquesta llista inclou tots els convenis col·lectius publicats a diaris oficials al més de novembre. També presenta articles de publicacions periòdiques, estudis, informes, etc.

més informació »

Presentació del llibre ‘Aquí no hem vingut a estudiar', d'Enric Juliana

Vídeo de l'acte de presentació del llibre ‘Aquí no hem vingut a estudiar', d'Enric Juliana, el 25 de novembre

més informació »

CCOO organitza la projecció de la pel·lícula 'Flores en la basura 2020' i un col·loqui amb el director del film

En el marc dels actes culturals relacionats amb el 12è Congrés de CCOO de Catalunya, el sindicat ha organitzat un acte on es projectarà la pel·lícula 'Flores en la basura' i on tindrà lloc un col·loqui posterior amb el director, José Antonio Romero. L'acte tindrà lloc dimarts, 9 de febrer, a les 17.30 hores.

més informació »

"La gobernanza política de la pandemia: el modelo europeo frente al populismo, y el autoritarismo"

Governança política de la pandèmia

més informació »

CCOO de Catalunya presenta el llibre 'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras'

El proper dilluns 25 de gener, a les 17.30 hores, en el marc del conjunt d'actes culturals d'acompanyament al procés congressual del sindicat, CCOO de Catalunya amb la Fundació Cipriano Garcia organitzen un acte de presentació del llibre 'Conciencia de clase. Historias de las Comisiones Obreras'.

més informació »

CCOO de Catalunya recorda i analitza el paper de Josep Benet com a advocat defensor de sindicalistes i treballadors antifranquistes en el marc del centenari del seu naixement